Efterskolerne, rekrutteringskampagne

Bureau: Vertic

Mange efterskoler oplever nedgang og flere lukker i disse år. Vores opgave var at at få fyldt op på skolebænkene.

I stedet for at reklamere for hvor fedt det er at gå på efterskole, fik vi de nuværende elever til at fortælle historien.

Vi tog udgangspunkt i sidste skoledag – også kendt som store tudedag. Papirservietterne blev parkeret for en stund, og i stedet gjorde vi store tudedag til omdrejningspunktet – og brugte den til at understrege alt det positive ved efterskolen. 

Elevernes egne historier blev delt via #storetudedag på Instagram og mere end 100.000 billeder blev uploadet og samlet på www.storetudedag.dk

Sitet blev på måde til en kæmpe mosaik af oplevelser, hverdag, fest, gode venner, afskedsscener og meget mere. Alt det eleverne tuder over på sidste skoledag. 

Vi lavede samtidig en tudetest på Facebook, hvor man kunne finde ud af, hvilken tudetype man selv er.

Kampagnen vandt kategorien Social Media ved Danish Internet Awards 2015.